Leads en prospects

Veel marketingbureau’s leveren online diensten om de naamsbekendheid van een klant te vergroten. Voor ons is dat een bijproduct. Ons werkelijke product is leads en prospects, waarbij vergroting naamsbekendheid natuurlijk een onderdeel is. Online Marketing Fabriek biedt leadgarantie en zorgt voor zekerheid zodat de investering lager is dan de leadwaarde. We maken een positieve businesscase!

Van niets naar een lead

Een potentiële klant die 10 seconden geleden nog nooit van je heeft gehoord, geeft je niet gelijk een opdracht. Een relatie opbouwen met een potentiële klant is de voorwaarde en de eerste stap. De dialoog opzetten en vertrouwen opbouwen zijn tijdrovende aspecten. De kunst is als je iets wilt verkopen, je het er (product of dienst) niet over moet hebben.

Het krijgen van leads vraagt om de juiste aanpak. De kwaliteit van de leads en van de deals is direct verbonden met salesfunnel management. LeadIn kent een aantal stappen.

Leadin proces

Salesfunnel management

Des te beter je alle stappen beheerst, des te beter de kwaliteit van de lead, de klantrelatie en de slagingskans van een order. Maar salesfunnel management bestaat uit een duidelijke doelstelling, een juiste strategie, doelgroep bepaling, het target campagne, de conversie, de opvolging en het onderhouden van de relatie en CRM-forecast. Het bouwen aan relaties kost tijd en aandacht.

In 2018 heeft ruim 80 procent van de B2B marketeers (84%) leadgeneratie als strategische focus.
— Onderzoek B2B marketing 2018, Online Succes

doelgroep

doelgroep

Weten wie je doelgroep is. Het kan zijn dat je bestaande klantengroep niet overeenkomt met je potentiële doelgroep. Persona doelgroep is cruciaal, want anders kan je ze ook niet targeten.

Hoe groot (in aantal) is de totale markt voor jouw product of dienst? Welke sectoren en bedrijfsgrootte, regio? Met een doelgroep analyse bepalen we de sweetspot potentiële klanten.

persoonlijke opvolging

persoonlijke opvolging

Naast de doelgroep en de campagne boodschap is er een andere cruciale stap binnen Leadin. Dat is persoonlijke opvolging. Online natuurlijk ook, maar belangrijk is om het klantcontact zo snel mogelijk uit de online context te halen. Er gaat niets boven echt persoonlijk contact.

Nurturing begint bij persoonlijk contact en bepaald voor een groot gedeelte de waarde van de lead.

 

Samen kijken hoe we LinkedIn kunnen gebruiken zodat jij in contact komt met potentiële klanten?